شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,511
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,540,198
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 74
کاربران حاضر: 75
تعاملات درون سازمانی و برون سازمانی واحدهای تحقیق و توسعه صنعت
چکیده:

امروزه حیات سازمانها در شرایط پیچیده و رقابتی صنعت، مستلزم شناسایی تمامی عوامل تأثیرگذار محیطی و محاطی و برقراری ارتباط صحیح و تعاملات شازنده با انها می باشد. واحدهای تحقیق و توسعه همچون سایر واحدهای زیرمجموعه یک سازمان صنعیت، در جهت پیشبرد اهداف و استراتژیهای سازمان، فعالیت می کنند. از آنجا که موفقیت این فعالیتها تابعی از عوامل درونی و برونی سازمان است، واحدهای تحقیق و توسعه باید ضمن شناخت این عوامل، مکانیزمهایی کارا و اثربخش برای ارتباط صحیح و متقابل با انها تدوین نمایند. در این مقاله ابتدا ضمن مروری بر تاریخچه سطح تعاملات واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی در کشورهای پیشرفته از گذشته تاکنون، عوامل درون سازمانی و برون سازمانی واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی و تعاملات مربوطه و نقش و اهمیت هر یک از این عوامل تشریح می گردد. درخاتمه بر اساس نتایج بدست آمده از تحقیق میدانی توسط نویسنده در سطح بخش بزرگی از واحدهای تحقیق و توسعه صنعتی کشور، وضعیت موجود تعاملات این واحدها و سطح تعاملات در مقایسه با سطح بندیهای تاریخی تبیین می شود

کلید واژه: مدیریت تحقیق و توسعه، تعاملات سازمانی، واحدهای تحقیق و توسعه
نویسنده(گان): امید حائری
منبع: کنفرانسهای مدیریتی - ارسالی کاربران سایت
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه