در این مقاله کوشش گردیده است تا مصادیق رهبری در قرن بیست و یکم بازشکافی شده و راهکارهای دستیابی به پیروزی و موفقیت در رهبری سازمانهای قرن بیست و یکمی مشخص و معین گردد. مهیا شدن برای یک آینده دیجیتال محور نیاز به رهبری جدید و متفاوت، مهیج و شورانگیز دارد. این رهبران هستند که با رؤیاپردازی و تفکرات منحصربه فردشان تفوق و مزیت رقابتی حقیقی را تشکیل می دهند. رهبری سنتی در هزاره سوم ادامه حیات نخواهد یافت. برای ایجاد رقابت، باید بناسازی روی عواطف و تصورات را پذیرا باشیم. رهبران شورانگیز و مهیج بخاطر رها کردن تفکرات سنتی می توانند کامیاب باشند. مؤسسات و شرکت های قرن بیست و یکمی، سازمانهایی هستند که به بهره برداری از استعدادهای جمعی و اشخاص مهیج و متمایز می پردازند. رهبران این گروه اساساً به آنچه تولید جمعی نامیده می شود، می پردازند. متخصصین و اساتید رهبری جیمز کوزیز و پارنر سبکی از رهبری را تحت عنوان رهبری جانوسین معرفی می نمایند. جانوسین با دو وجه مجسم می گردد، یکی با نگریستن به گذشته و دیگری نگریستن به آینده، توانایی نگریستن به پیش رو و پشت سر معیاری حساس برای یادگیری و برای رهبری است. در این مقاله هفت درس کلیدی و اساسی ارائه گردیده که برای سازمانهای قرن بیست و یکمی بسیار مفید می باشد و پرداختن به آنها از هزاره ای به هزاره دیگر خالی از اعتبار و ارزش نیست.