شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 05 بهمن 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 324
بازدید دیروز: 25,447
بازدید کل: 159,308,777
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 71
کاربران حاضر: 72
رهبری در قرن بیست و یکم
چکیده:

در این مقاله کوشش گردیده است تا مصادیق رهبری در قرن بیست و یکم بازشکافی شده و راهکارهای دستیابی به پیروزی و موفقیت در رهبری سازمانهای قرن بیست و یکمی مشخص و معین گردد. مهیا شدن برای یک آینده دیجیتال محور نیاز به رهبری جدید و متفاوت، مهیج و شورانگیز دارد. این رهبران هستند که با رؤیاپردازی و تفکرات منحصربه فردشان تفوق و مزیت رقابتی حقیقی را تشکیل می دهند. رهبری سنتی در هزاره سوم ادامه حیات نخواهد یافت. برای ایجاد رقابت، باید بناسازی روی عواطف و تصورات را پذیرا باشیم. رهبران شورانگیز و مهیج بخاطر رها کردن تفکرات سنتی می توانند کامیاب باشند. مؤسسات و شرکت های قرن بیست و یکمی، سازمانهایی هستند که به بهره برداری از استعدادهای جمعی و اشخاص مهیج و متمایز می پردازند. رهبران این گروه اساساً به آنچه تولید جمعی نامیده می شود، می پردازند. متخصصین و اساتید رهبری جیمز کوزیز و پارنر سبکی از رهبری را تحت عنوان رهبری جانوسین معرفی می نمایند. جانوسین با دو وجه مجسم می گردد، یکی با نگریستن به گذشته و دیگری نگریستن به آینده، توانایی نگریستن به پیش رو و پشت سر معیاری حساس برای یادگیری و برای رهبری است. در این مقاله هفت درس کلیدی و اساسی ارائه گردیده که برای سازمانهای قرن بیست و یکمی بسیار مفید می باشد و پرداختن به آنها از هزاره ای به هزاره دیگر خالی از اعتبار و ارزش نیست. 

کلید واژه: رهبری، قرن بیست و یکم، رهبری جدید
نویسنده(گان): علیرضا شیروانی
منبع: کنفرانسهای مدیریتی - ارسالی کاربران سایت
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه