شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,876
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,673,879
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 99
کاربران حاضر: 100
تریلوژی گرایش های بازرگانی
چکیده:

در این مقاله ضمن بررسی موضوع پیوند میان خواسته (Want) و مشتری (Customer)، «تحول در مدیریت بازاریابی»، به عنوان واژه مروف مدیریتی دهه 2000 معرفی گردیده، آنجا که تحول در مدیریت بازاریابی، به آسیب شناسی (Pathology) مدیریت بازاریابی در دنیای معاصر پرداخته شده که عبارت است از چگونگی تحول در مدیریت بازاریابی و انتقال از محصول محوری به بازار محوری و سپس تبدیل به شرکتی مشتری محور گردیدن. به عبارتی حرکت لایه های بازاریابی از فروش، به بازاریابی واکنشی (Responsive Marketing) و سپس حرکت از بازاریابی واکنشی به بازاریابی پیش نگر (Anticipative Marketing)، چالش عمده پیش روی مدیریت بازاریابی تلقی گردیده است و نتیجه گیری شده که می بایست یافته های نوین را تا قبل از کهنه شدن آن ها به کار بست، زیرا در غیر اینصورت عامل فنای زودرس سازمان در محیط پررقابت امروز خواهیم بود. به این دلیل که دیدگاههای استیفن براون (2001) در مورد اصول و روش های بازاریابی فانوگرا (Post-modern Marketing) احتمالا در دهه دوم قرن جدید فراگیر خواهند شد. سپس با مرور گفته پیتر دراکر: «اصولی که در مدیریت می آموزیم به سرعت قدیمی می شوند»، این نکته مجددا یادآوری گردیده است.
جدیدترین متون پژوهشی، چالشی بالقوه را میان بازارگرایی و گرایش کارآفرینانه در بدست آوردن عملکرد برتر در کسب و کار نشان می دهد. این مسأله برای بازاریابان تشویش برانگیز و متأثرکننده است، زیرا می تواند بدین معنا باشد که بازارگرا بودن، مختص شرکتی می باشد که صرفا سعی در کارآفرینی و نوآوری دارد. به منظور بررسی این پتانسیل نگران کننده، نویسنده به بررسی اثرات ساختاری (مستقیم و غیرمستقیم) گرایش کارآفرینانه و بازار گرایی بر روی عملکرد کسب و کار می پردازد. نتایج مطالعات نشان می دهد که گرایش کارآفرینانه، نه تنها رابطه مثبت و مستقیمی با بازارگرایی ندارد، بلکه اثر مثبت و غیرمستقیمی بر بازارگرایی، از طریق کاهش گروه بندی، دارد. نتایج مطالعات همچنین نشان می دهد تأثیر گرایش کارآفرینانه هنگامی که توسط بازارگرایی تعدیل گردد، مثبت بوده اما هنگامی که توسط بازارگرایی تعدیل نگردد، اثر آن منفی یا بی اهمیت و ناچیز می باشد.

کلید واژه: بازاریابی، گرایش کارآفرینانه، عملکرد کسب و کار، کارآفرینی، هزینه های تبلیغات، نوآوری، مخاطره پذیری، پیشگامی (پیشتازی)، تولید (کسب) اطلاعات، انتشار (پخش) اطلاعات، پاسخگویی (پاسخگو بودن)
نویسنده(گان): کامبیز حیدرزاده
منبع: کنفرانسهای مدیریتی - ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 23
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.