شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,670
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,540,357
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 82
طراحی مدلی گام به گام برای تدوین استراتژی واحد های تحقیق و توسعه درون صنعتی
چکیده:

دراین مقاله ابعاد استراتژیک فعالیتهای تحقیق و توسعه درون صنعتی و ارتباط ذاتی و منطقی بین آنها معرفی می شود. سپس با بررسی ادبیات تحقیق مدیریت تحقیق و توسعه و مدیریت استراتژیک مدلی گام به گام برای تدوین استراتژی تحقیق و توسعه در یک واحد تحقیق و توسعه درون صنعتی پیشنهاد می گردد. بررسی منابع علمی نشان می دهد که واحدهای تحقیق و توسعه درون صنعتی حداقل در پنج زمینه نیاز به تدوین استراتژی دارند. تحقیق و توسعه تدافعی در مقابل تهاجمی، عمق فعالیتهای تحقیق و توسعه، نحوه انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه، تحقیق برای توسعه محصول در مقابل تحقیق بر روی فرایند و درنهایت نحوه سازماندهی تحقیق و توسعه در سطح یک سازمان صنعتی، پنج محور تصمیمات استراتژیک می باشند. این استراتژیها به طور مستقل از هم تعریف نمی شوند بلکه با یکدیگر و همچنین با استراتژی سازمان رابطه ذاتی و منطقی دارند. مدل پیشنهادی در این مقاله یک الگوی مفهومی برای کمک به تصمیم سازی استراتژیک مدیران تحقیق و توسعه به دست می دهد. در قسمت پایانی مقاله بخشی از اجرای این مدل در یک واحد صنعتی به عنوان مطالعه موردی ذکر می شود.

کلید واژه: تحقیق و توسعه درون صنعتی، تدوین استراتژی
نویسنده(گان): مهدی الیاسی، علیرضا بوشهری
منبع: کنفرانسهای مدیریتی - ارسالی کاربران سایت
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه