شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,077
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,518,355
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 105
کاربران حاضر: 105
بررسی ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی مدیریت دانش
چکیده:

در این تحقیق، در ابتدا با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی شاخص های فرایندهای مدیریت دانش مورد بررسی قرار گرفته، سپس به اندازه گیری فرایندهای مدیریت دانش از دیدگاه نوناکا (شامل چهار فرایند مدیریت دانش که عبارتند از درونی سازی، برونی سازی، اجتماعی سازی، و ترکیب) و اثربخشی مدیریت دانش پرداخته شد. سپس ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی مدیریت دانش با استفاده از رگرسیون گام به گام و همبستگی تفکیکی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که در دانشگاه های سطح شهر رفسنجان فرایندهای درونی سازی، برونی سازی، و اجتماعی سازی انجام می گیرد و فرایندهای درونی سازی، برونی سازی، و ترکیب در اثربخشی مدیریت دانش موثر می باشد.

کلید واژه: درونی سازی، برونی سازی، اجتماعی سازی، ترکیب، اثربخشی، مدیریت دانش
نویسنده(گان): غلامرضا خوش سیما، مهدی ابراهیمی نژاد، حمیدرضا فلاح لاجیمی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه