این تحقیق به بررسی فرایند استقرار فناوری اطلاعات در حوزه سلامت پرداخته است. پژوهش مذکور با محوریت تعیین شاخص های کلیدی، استقرار فناوری اطلاعات در یک موسسه خدماتی (بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی) را مورد بررسی قرار داده است. در راستای انجام این تحقیق از روش دونابدیان برای طبقه بندی شاخص ها و روش اریکسون ـ پنکر برای مدلسازی فرایند ها چه فرایند های وضع موجود و چه فرایند های وضع مطلوب، استفاده گردیده است. برای ایجاد یکپارچگی میان مدلسازی و استقرار نرم افزار، معماری سرویس گرا مورد استفاده قرار گرفته و برای جمع آوری اطلاعات در راستای پاسخ گویی به پرسش های تحقیق از دو روش مصاحبه و پرسش نامه استفاده شده است. این پژوهش مدلی ارائه نموده تا به پرسش های چهارگانه ذیل پاسخ گوید:1-مشکلات اصلی تبدیل فرایند های موجود (فرایند هایی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم موثر یا متأثر از فناوری اطلاعات هستند) به فرایند های مطلوب جهت استقرار فناوری اطلاعات (در بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی) چیست؟ 2-رفع مشکلات استخراج شده از فرایند های موجود، چگونه در یک بخش (مثلاً بخش اورژانس) اجرایی می گردد؟ 3-فناوری اطلاعات چگونه می تواند در عملکرد بخش اورژانس تأثیرگذار باشد؟4-شاخص های پیامد (Outcome Indicators) جهت استقرار فناوری اطلاعات در بخش مذکور چگونه طبقه بندی و استفاده می شوند؟ در پایان جهت تأیید روایی و پایایی مدل، مدل ارائه شده پیاده سازی گردید و نتایج بدست آمده حاکی از مورد تأیید و مناسب بودن مدل ارائه شده می باشد.