شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,967
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,514,245
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 129
کاربران حاضر: 129
مدیریت کیفیت جامع و فناوری اطلاعات: روابط و کارکردها
چکیده:

فناوریهای جدید و پیشرفته، نگرش مدیریت و شیوه های حل مسائل و اداره سازمانها را بکلی تغییر داده است. مدیریت در محیط متحول امروز، برای اداره مؤثر سازمان، باید شرایط گوناگون جهانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و قانونی را در نظر گرفته و به عواملی نظیر توسعه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و تغییر انتظارات و سلیقه های مشتریان توجه نماید. چرا که در زمینه هر کدام از این شرایط و عوامل، نیاز به اطلاعات مناسب دارد که دانش او را افزایش داده و عدم اطمینان وی را کاهش دهد تا فعالیت مؤثری داشته باشد. از اینرو توجه به فناوریهای اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع و درک اثر آنها بر کارآیی و اثربخشی، ضروری به نظر می رسد.در این مقاله، ابتدا مفاهیم فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع، تأثیر آنها بر "اثربخشی" و "کارآیی" سازمان بررسی می شود. سپس به رابطه و کارکردهای "فناوری اطلاعات" و "مدیریت کیفیت فراگیر" اشاره کرده و بعد از آن فرآیند بکارگیری مدیریت کیفیت جامع خدمت گرا بر پایه فناوری اطلاعات را مطرح می کنیم. امروزه، طرز تفکر و دیدگاه مدیران در شرکتها نسبت به کیفیت، نگاه دیگری است. تولید با کیفیت مطلوب، مستلزم داشتن تعریف روشن و شفاف از اهداف، برنامه کاری و دستورالعمل مشخص برای هر بخش از کار و هر مرحله از فرآیند، همچنین داشتن سیستم ردیابی، اندازه گیری، مستندسازی، ثبت وقایع در زمانها و مکانها و نیز چگونگی انجام کارها می باشد.

کلید واژه: کارآیی، اثر بخشی، مدیریت کیفیت جامع، فناوری اطلاعات، نوآوری، سازمان، مشارکت
نویسنده(گان): منوچهر انصاری، جمشید صالحی صدقیانی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: فناوری اطلاعات
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه