فناوریهای جدید و پیشرفته، نگرش مدیریت و شیوه های حل مسائل و اداره سازمانها را بکلی تغییر داده است. مدیریت در محیط متحول امروز، برای اداره مؤثر سازمان، باید شرایط گوناگون جهانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و قانونی را در نظر گرفته و به عواملی نظیر توسعه فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و تغییر انتظارات و سلیقه های مشتریان توجه نماید. چرا که در زمینه هر کدام از این شرایط و عوامل، نیاز به اطلاعات مناسب دارد که دانش او را افزایش داده و عدم اطمینان وی را کاهش دهد تا فعالیت مؤثری داشته باشد. از اینرو توجه به فناوریهای اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع و درک اثر آنها بر کارآیی و اثربخشی، ضروری به نظر می رسد.در این مقاله، ابتدا مفاهیم فناوری اطلاعات و مدیریت کیفیت جامع، تأثیر آنها بر "اثربخشی" و "کارآیی" سازمان بررسی می شود. سپس به رابطه و کارکردهای "فناوری اطلاعات" و "مدیریت کیفیت فراگیر" اشاره کرده و بعد از آن فرآیند بکارگیری مدیریت کیفیت جامع خدمت گرا بر پایه فناوری اطلاعات را مطرح می کنیم. امروزه، طرز تفکر و دیدگاه مدیران در شرکتها نسبت به کیفیت، نگاه دیگری است. تولید با کیفیت مطلوب، مستلزم داشتن تعریف روشن و شفاف از اهداف، برنامه کاری و دستورالعمل مشخص برای هر بخش از کار و هر مرحله از فرآیند، همچنین داشتن سیستم ردیابی، اندازه گیری، مستندسازی، ثبت وقایع در زمانها و مکانها و نیز چگونگی انجام کارها می باشد.