QFD یا خانه کیفیت که خواسته ها و نیازهای مشتری را به مشخصه های فنی قابل اندازه گیری تبدیل می کند، آغاز می گردد. برای تشکیل خانه کیفیت به یک رویه تحلیلی دقیق و قوی نیاز است.به طوری که روابط بین خواسته های مشتری و مشخصه های فنی محصول را با در نظر گرفتن همبستگی های داخلی خواسته های مشتری و نیز ویژگی های فنی، بررسی کرده و در نهایت بتواند ویژگی های فنی محصول را در خانه کیفیت اولویت بندی کند. علاوه بر این، رویه تحلیل پیشنهادی باید ماهیت چند هدفه بودن مسأله را در نظر گرفته و دیگر اهداف موردنظردر طراحی محصول از جمله محدودیتهای منابع، میزان توسعه پذیری و قابلیت ساخت مشخصه های فنی محصول را نیز وارد فرایند وارد سازد. این مقاله با رویکرد فرایند تحلیل شبکه ای (ANP)،یک مدل برنامه ریزی آرمانی صفر و یک (ZOGP) ارائه می دهد. این مدل در بردارنده اهمیت نسبی مشخصه های فنی محصول است که با رویکرد ANP به دست می آید. همچنین محدودیت منابع، میزان توسعه پذیری و قابلیت ساخت برای تعیین مشخصه های فنی محصول که لازم است در فاز طراحی مورد توجه قرار گیرند، در مدل دخالت داده شده است. در پایان برای تست مدل ارائه شده، نتایج حاصل از به کارگیری مدل در یک مطالعه موردی برای یک محصول نرم افزاری نشان داده می شود.