در دنیای امروز شرکتها نیازمندند تا یکپارچگی منظمی را در تمام فرایندهای تولیدی-از ماده خام تا مصرف کننده نهائی-ایجاد کنند و قادر به انعطاف پذیری در عرصه محصولات خود باشند.مدیریت زنجیره تامین به عنوان یک رویکرد یکپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد و کالا، اطلاعات و جریان پولی، توانائی پاسخگوئی به این شرایط را داراست و تعیین تعداد تامین کنندگان و نیز یافتن روشی برای بهترین رابطه با تامین کنندگان،از مهمترین عناوین در زنجیره تامین است و به منظور دستیابی به یک زنجیره تامین ناب موفق،باید به تامین کنندگان و بحث شناسائی، ارزیابی، انتخاب و توسعه آنهاتوجه بسیاری نمود. بویژه با توجه به رشد فزاینده صنعت خودرو در شرایط کنونی و وجود رقبای داخلی و خارجی، قسمت تامین به عنوان متولی امر تامین قطعات از اهمیت و جایگاهی ویژه برخوردار است. در این تحقیق، ابتدا با استفاده از الگوریتم میخائیلوف و تحلیل سلسله مراتبی فازی و با استفاده از برنامه ریزی خطی فازی نسبت به تعیین وزن نسبی هر یک از معیارها و تامین کنندگان در شرکت عایق خودرو توس اقدام می شود و سپس با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی و برنامه ++visual c طراحی شده ی متناسب با ویژگیهای در خواستی شرکت مورد نظر، وزن نهائی هر یک از تامین کنندگان محاسبه و نسبت به بهترین وزن با در نظر گرفتن معیارها و اولویت تامین، خرید بهینه مشخص می شود.