شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 31,934
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,633,306
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 143
کاربران حاضر: 144
الگوی بهینه ارزیابی کیفیت خدمات پستی جمهوری اسلامی ایران
چکیده:

امروزه اندیشه مشتری مداری و جلب وفاداری مشتری در کنار بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، اثربخشی و کارایی سازمان هایی را که می خواهند در رقابت جهانی حضور چشمگیر داشته باشند افزایش داده است.فزونی عرضه کالا و خدمات به تقاضا و افزایش رو به رشد رقابت در بازارهای داخلی وخارجی وامکان انتخاب کالا و خدمات توسط مشتری، سازمان های نوین را وادار کرده است که ضمن پاسخگویی به انتظارات مشتریان همواره در راستای ارتقاء کیفیت کالا و خدمات خود نیز کوشا باشند. به این دلیل اکثر سازمـــان های موفق الگو و آرمان مشتری محور را برای توسعه فعالیت خود انتخاب نموده اند. تحقق این امر مستلزم ایجاد ویژگی انعطاف پذیری، سرعت، کیفیت و قیمت منــاسب در پــاسخ به انتظارات مشتریان می باشد. در این پژوهش سعی شده تا است، با استفاده از مدل سروکوال رضایت مندی مشتریان و پاسخگویی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران را در قالب پنج بعد ظاهر فیزیکی، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین و همدلی مورد بررسی قرار دهیم. در این تحقیق، نشان داده می شود که شکـــاف کیفیت خـــدمات پستی درک شده توسط مشتریان ](درک) ـ (انتظــار)[و شکــاف کیفیت خــدمات پستی تحویلی ](واقعیت موجود) ـ ( شناخت انتظارات مشتری)[با رضایت مشتری رابطه معنی داری دارد

کلید واژه: خدمات، ارزیابی کیفیت، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران
نویسنده(گان): ابوالفضل کزازی، یحیی دهقانی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1382
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.