شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 24 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 48,072
بازدید دیروز: 23,302
بازدید کل: 159,073,966
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 76
کاربران حاضر: 76
ارزیابی کیفیت دوره های آموزشی موسسات ارائه دهنده خدمات آموزشی به شرکت ایران خودرو
چکیده:

هدف تحقیق حاضر ارزیابی کیفیت دوره های آموزشی موسسات ارائه دهنده خدمات آموزشی به شرکت ایران خودرو با استفاده از الگوی (CIPP) در سال های 79 و 80 است. این تحقیق از نوع ارزیابانه است. جامعه آماری از پنج زیر جامعه 1) آموزش دیدگان 2) سرپرستان 3) مدیران ادارات 4) مدرسان، و 5) مدیران اجرایی موسسات آموزشی تشکیل شده است. نمونه مورد بررسی شامل 528 کارمند، 126 سرپرست، 9مدیر اداره، 8 مدیر اجرایی، 72 مدرس و 8 موسسه آموزشی است. روش نمونه گیری شمارش کامل افراد و از نوع تصادفی طبقه ای است. ابزار مورد استفاده پرسشنامه و فرم مصاحبه بوده است. روش آماری 1) آمار توصیفی (جدول توزیع فراوانی، میانگین) و 2 آمار استنباطی (خی دو) است. یافته ها نشان می دهد که بستر آموزش در سطح مطلوب ارزیابی قرار دارد. در زمینه فنی و مهندسی 1) مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و 2) شرکت کنترونیک؛ در زمینه کامپیوتر 1) شرکت داده پردازی و 2)انستیتو ایز ایران؛ در زمینه اداره مالی بازرگانی 1)موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و 2) انجمن حسابداران خبره ایران؛ در زمینه مدیریت و سرپرستی، سازمان مدیریت صنعتی؛ و سرانجام در زمینه زبان انگلیسی، لینگافن همگی در سطح نسبتا مطلوب ارزیابی قرار دارند.

کلید واژه: ارزشیابی آموزشی، کیفیت آموزش، دوره های آموزشی، خدمات آموزشی، مؤسسه آموزشی
نویسنده(گان): خدایار ابیلی، محمدرضا هداوندی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 28
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه