شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,151
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,013,480
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 88
کاربران حاضر: 88
ارائه یک مدل مفهومی از خرید اینترنتی کتاب و ارزیابی آن در دانشگاههای کشور
چکیده:

هدف اصلی این مقاله، ارائه و ارزیابی یک مدل مفهومی از خرید اینترنتی کتاب در کشور می باشد که با توجه به ماهیت آن، پژوهشی توصیفی و پیمایشی است. مدل در دانشگاه های کشور و با مطالعه ی نگرش دانشجویان و استادانی که حداقل یکبار تجربه خرید اینترنتی کتاب داشته اند، مورد بررسی و ازمون قرار گرفته است. نمونه آماری در این تحقیق از نوع خوشه ای و مشتمل بر 384 دانشجو و استاد از 12 دانشگاه کشور بوده است. نتایج نشان داد به ترتیب چهار فرضیه ساماندهی ارتباطات اطلاعاتی، تسهیل روند انتخاب و دستیابی به کتاب، امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی و همچنین کاهش هزینه های معامله با کسب میانگین نمرات 73.41، 69.32، 68.65 و 65.72 در سطح اطمینان 99 درصد تایید شده است. ضمن آن که شاخص به روز بودن اطلاعات، بیشترین و شاخص امکان ارائه تخفیف در انجام معامله، کمترین میانگین را در میان 16 شاخص مورد مطالعه کسب نمودند. همچنین تحصیلات، آگاهی های فناوری اطلاعات و کاربرد رایانه، رابطه معنی دار داشته است که این نشان دهنده ی اهمیت بسیار بالای این متغیر می باشد. همچنین نتایج نشان داد فرضیه های تحقیق با شدت بیشتری از سوی دانشجویان نسبت به استادان، مورد تایید قرار گرفته است.

کلید واژه: تجارت الکترونیکی، خرید اینترنتی، رفتار مصرف کننده، نگرش، کتاب
نویسنده(گان): محمود جعفرپور، حسین رحمان سرشت
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 37
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.