شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,716
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,673,719
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 119
کاربران حاضر: 119
شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان بر اساس مدل سازمان های پاسخگوی سریع
چکیده:

امروزه، وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلندمدت برای بنگاههای اقتصادی به وجود می آورد. در این مقاله، مدل سازمان های پاسخگوی سریع بر پایه شش بعد رقابتی: قیمت، کیفیت، زمان، خدمات، انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان، بررسی و ازمون می شود، لذا سطح وفاداری مشتریان در فروشگاههای زنجیره ای شهروند با توجه به اهمیت توزیع کالا در سطح جامعه و ایجاد فروشگاههای زنجیره ای برای اصلاح نظام توزیع، مورد تحلیل قرار می گیرد. جامعه آماری تحقیق مشتریان شرکت شهروند است، نمونه آماری مطابق روش خوشه ای طبقه بندی تصادفی به حجم 150 نفر است. بر اساس تحلیل داده ها، هر یک از ابعاد شش گانه مدل سازمانهای پاسخگوی سریع بر وفاداری مشتریان شرکت شهروند مؤثر است. میزان تأثیر ابعاد مدل مذکور بر وفاداری مشتریان شرکت شهروند نیز متفاوت است.

کلید واژه: سازمانهای پاسخگوی سریع (FRO)، قیمت، کیفیت، خدمات، زمان، قابلیت اطمینان، انعطاف پذیری، وفاداری مشتریان
نویسنده(گان): محمدرضا حمیدی زاده، سیده معصومه غمخواری
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.