در این تحقیق، تأثیر الکترونیکی کردن یک زنجیره تأمین بین المللی شامل فرستنده کالا، گمرک و توزیع کننده داخلی و خرده فروش، بر سطح رضایتمندی مشتری، مورد بررسی قرار می گیرد. سه پارامتر به عنوان سطح رضایتمندی مشتری در نظر گرفته شده است که عبارتند از: سطح موجودی زنجیره، سطح سرویس دهی و اثر شلاقی. در این زنجیره تأمین بین المللی، گمرک به عنوان یک گلوگاه در نظر گرفته شده است، که سبب تأخیر زمانی در رساندن کالا از فرستنده به توزیع کننده می شود. الکترونیکی کردن گمرک می تواند از زوایای مختلفی مانند مانیفیست الکترونیکی و ... مورد بررسی قرار گیرد. به دلیل محدودیتهای ذکر شده در متن مقاله، گمرک الکترونیکی از جنبه به اشتراک گذاری اطلاعات در این تحقیق مدنظر قرار گرفته است. بدین معنی که دریافت کننده کالا به صورت Online مراحل ترخیص کالای خود را مشاهده کرده و لذا زمان دقیق تر ترخیص کالای خود را می داند و این موضع در شبیه سازی و کنترل موجودی زنجیره به عنوان یک فاکتور مهم وارد می شود. بدین منظور، ابتدا RossetaNet به عنوان یک مدل جدید، در زمینه الکترونیکی کردن فرایندهای تجاری در زمینه تأمین معرفی شده، و در ادامه برای اندازه گیری تأثیر الکترونیکی کردن زنجیره تأمین بین المللی با استفاده از RossetaNet ، از تکنیک شبیه سازی با استفاده از نرم افزار Awesim استفاده می گردد. نتایج حاصل از شبیه سازی نشان داد که الکترونیکی کردن زنجیره، تأثیر محسوسی بر افزایش سطح رضایتمندی مشتری در زنجیره های بین المللی می گذارد.