شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,838
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,010,167
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 139
کاربران حاضر: 139
شبیه سازی تأثیر الکترونیکی کردن زنجیره تامین بین المللی شامل گمرک، در افزایش سطح رضایتمندی مشتریان محصولات الکترونیکی با استفاده از RosettaNet
چکیده:

در این تحقیق، تأثیر الکترونیکی کردن یک زنجیره تأمین بین المللی شامل فرستنده کالا، گمرک و توزیع کننده داخلی و خرده فروش، بر سطح رضایتمندی مشتری، مورد بررسی قرار می گیرد. سه پارامتر به عنوان سطح رضایتمندی مشتری در نظر گرفته شده است که عبارتند از: سطح موجودی زنجیره، سطح سرویس دهی و اثر شلاقی. در این زنجیره تأمین بین المللی، گمرک به عنوان یک گلوگاه در نظر گرفته شده است، که سبب تأخیر زمانی در رساندن کالا از فرستنده به توزیع کننده می شود. الکترونیکی کردن گمرک می تواند از زوایای مختلفی مانند مانیفیست الکترونیکی و ... مورد بررسی قرار گیرد. به دلیل محدودیتهای ذکر شده در متن مقاله، گمرک الکترونیکی از جنبه به اشتراک گذاری اطلاعات در این تحقیق مدنظر قرار گرفته است. بدین معنی که دریافت کننده کالا به صورت Online مراحل ترخیص کالای خود را مشاهده کرده و لذا زمان دقیق تر ترخیص کالای خود را می داند و این موضع در شبیه سازی و کنترل موجودی زنجیره به عنوان یک فاکتور مهم وارد می شود. بدین منظور، ابتدا RossetaNet به عنوان یک مدل جدید، در زمینه الکترونیکی کردن فرایندهای تجاری در زمینه تأمین معرفی شده، و در ادامه برای اندازه گیری تأثیر الکترونیکی کردن زنجیره تأمین بین المللی با استفاده از RossetaNet ، از تکنیک شبیه سازی با استفاده از نرم افزار Awesim استفاده می گردد. نتایج حاصل از شبیه سازی نشان داد که الکترونیکی کردن زنجیره، تأثیر محسوسی بر افزایش سطح رضایتمندی مشتری در زنجیره های بین المللی می گذارد.

کلید واژه: مدیریت زنجیره تأمین، گمرک الکترونیکی، EDI، RosettaNet
نویسنده(گان): عیسی نخعی کمال آبادی، عبدالرضا ساعی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 23
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.