شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,857
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,019,186
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 115
کاربران حاضر: 115
مسیر تعالی عملکرد زنجیره عرضه: رهیافتی نوآورانه در جهت نیل به مدیریت زنجیره عرضه جامع (مطالعه موردی زنجیره عرضه شرکت شهروند)
چکیده:

طی سالیان اخیر، نظام توزیع کالا و بطور اخص فروشگاههای زنجیره ای کشور فاقد اثربخشی و کارایی لازم متناسب با روند روبه رشد شهرنشینی و اقتصاد در حال توسعه ایران بوده اند. یکی از راهکارهای عملیاتی بهبود عملکرد فروشگاههای زنجیره ای، مدیریت زنجیره عرضه می باشد. از این رو این تحقیق برآنست که راهکارهای عملیاتی در جهت بهبود عملکرد زنجیره عرضه در مدل های پیشین ارائه دهد. تحقیقات صورت پذیرفته در این راستا، بر لحاظ ابعاد و مؤلفه هایی نظیر رهبری، نهادینه سازی و یکپارچه سازی زنجیره عرضه، فرهنگ رقابت پذیری و کسب دانش در کنار ابعاد سنتی (نظیر فرایندها، نتایج مالی، مشتریان و ...) در سنجش عملکد زنجیره عرضه دلالت دارد. از این رو در جهت ترسیم مسیر تعالی عملکرد زنجیره عرضه، در مرحله نخست الگویی نوین در تعیین اوزان معیارهای مدل تعالی عملکرد زنجیره عرضه ارائه گردیده است. در بخش بعد به بررسی روابط علی مابین اجزای مدل پرداخته شده است و در نهایت به تلفیق این دو رویکرد ریاضی-آماری در جهت دستیابی به مسر تعالی عملکرد زنجیره عرضه پرداخته شده است.

کلید واژه: فروشگاههای زنجیره ای، سنجش عملکرد زنجیره عرضه، مدل اروپایی سرآمدی سازمانی (EFQM)، روابط علی، تصمیم گیری چندمعیاره (MADM)، مسیر تعالی زنجیره عرضه (SCCPE)
نویسنده(گان): عزت ا... اصغری زاده، احمد رضا قاسمی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 28
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.