شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,773
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,666,776
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 112
کاربران حاضر: 113
مدیریت ریسک در راه آهن با استفاده از تکنیک FMEA و AHP فازی
چکیده:

سیستم مدیریت ایمنی راه آهن یک ابزار مناسب مدیریتی برای ایجاد یک بستر و راه رسیدن به عملیات ایمن راه آهن است. این سیستم پایه های ایمنی حرکت و ترافیک قطارها را در برابر خطرات احتمالی مستحکم می کند. حالت شکست و تجزیه و تحلیل اثرات آن (FMEA) به عنوان یکی از قویترین ابزارهای تجزیه و تحلیل فرایند ایمنی تجهیزات علائم الکتریکی و آلات ناقله به ویژه در هنگام ارزیابی سیستم های پیچیده در راه آهن محسوب می شود. مقاله حاضر سعی بر آن دارد تا ضمن رفع کاستی های مدل FMEA سنتی این مدل را در فضای فازی و با استفاده از فرایند سلسله مراتبی AHP در شبکه راه آهن شرق ایران توسعه دهد که در صورت اجرایی شدن به طور قابل توجهی هزینه های مربوط به تعمیرات و نگهداری و نیز خطرات و سوانح ناشی از عملکرد نادرست سیستم حمل و نقل ریلی کاسته خواهد شد

کلید واژه: ایمنی در راه آهن، FMEA، فازی، اولویت ریسک، fahp
نویسنده(گان): بهزاد اشجری، اشرف السادات حسینی
منبع: کنفرانسهای مدیریتی - ارسالی کاربران سایت
موضوع: ایمنی صنعتی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.