شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 10,197
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,691,097
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 91
کاربران حاضر: 91
برون سپاری فرایندهای کسب و کار (BPO)
چکیده:

برون سپاری فرایندهای کسب و کار در سال های اخیر خود را به عنوان یکی از رویکردها معرفی کرده است. بعضی از شرکت ها در سال های اخیر به منظور کیفیت خدمات و محصولات، کاهش هزینه و زمان تولید، تمرکز بر روی مزیت های اصلی رقابتی و به طور کلی افزایش اثربخشی سازمان، اقدام به برون سپاری برخی فعالیت ها نموده اند و چنین به نظر می رسد که شرکت ها با برون سپاری فعالیت های خود به سازمان های تخصصی دیگر، بهتر می توانند بر روی فعالیت هایی که ارزش افزوده بیشتری ایجاد میکنند، تمرکز کرده و بدین طریق اثربخشی فعالیت های خود را به حداکثر برسانند. تحقیقات نشان می دهد که افزایش برون سپاری می تواند منجر به کاهش هزینه ها شده و نیاز به سرمایه گذاری در زمینه تسهیلات، تجهیزات و نیروی انسانی را پایین بیاورد. از سوی دیگر شواهدی نیز حاکی از این است که افزایش برون سپاری می تواند نوآوری و کنترل کارها را کاهش دهد، بنابراین تصمیم گیری برای برون سپاری از جمله مسائلی است که باید کلیه ملاحظات سازمانی، موارد پیش نیازی و شرایط آمادگی سازمان و مراحل بکارگیری و مدیریت و کنترل فرآیند در مورد آن در کانون توجه قرار گیرد. در این مقاله به مرور جامع مطالعات انجام شده در ابعاد و جنبه های مختلف مساله برون سپاری پرداخته شده است

کلید واژه: برون سپاری فرایندهای کسب و کار، تصمیم گیری، منابع داخلی، مزیت های رقابتی
نویسنده(گان): امیر نویدی
منبع: ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت و انتقال تکنولوژی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.