با رقابتی شدن بازارهای مالی و گسترش فعالیت بانکهای خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری توجه به امر بازاریابی و بکارگیری تکنیک ها و استراتژیهای بازاریابی در جذب مشتریان و افزایش سپرده از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. استفاده از برخی عوامل آمیخته بازاریابی از قبیل دسترسی و عرضه مناسب خدمات و سرعت در انجام خدمات به مشتریان و تنوع خدمات ارایه شده و تبلیغات مناسب در جذب مشتریان میتواند باعث افزایش سپردهگذاری در مؤسسات خصوصاً مؤسسة مالی و اعتباری گردد. با توجه به اهمیت این موضوع؛ هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل آمیختة بازرایابی در جذب مشتریان در مؤسسات مالی و اعتباری انصار استان کرمانشاه می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات این پژوهش پرسشنامة محقق ساختة 30 سؤالی می باشد؛ پایایی این پرسشنامه که با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ محاسبه گردیده و مقدار 0.882 به دست آمد چون آلفای کرونباخ بیش از 0.7 می باشند، بنابراین پرسشنامه از پایایی لازم برخوردار می باشد. جامعه آماری مورد استفاده در این تحقیق عبارت است از مشتریان مؤسسه مالی و اعتباری انصار استان کرمانشاه که دارای حداقل یک حساب قرضالحسنه، جاری و یا پسانداز هستند می باشد. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای می باشد که در نهایت 250 پرسشنامه جمع آوری گردید. این پژوهش دارای یک فرضیه اهم و 5 فرضیه اخص می باشد که فرضیات تحقیق با انجام آزمون همبستگی پیرسون به بوته آزمون قرار داده شدند و تأثیر معنی دار و مثبت آن ها به اثبات رسید، به این معنی که عوامل آمیخته بر بازاریابی بر فرآیند جذب مشتریان در مؤسسات مالی و اعتباری انصار تأثیر مثبت و معنی دار دارد.