شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 31,813
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,633,185
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 198
کاربران حاضر: 198
تجزیه و تحلیل و اولویت بندی بهینه نیازهای مشتریان: « رویکرد مدل ادغامی KANO در QFD »
چکیده:

کیفیت محصول و خدمات جنبه مهم رضایت مشتری است. سطح رضایت مشتری بسته به برآورده کردن نیازهای مشتری دارد و QFD به عنوان یک ابازر مهم در ترجمه صدای مشتری به تولید محصول است. از آنجایی که در مورد هر یک از نیازها، سطح رضایت مشتریان متفاوت است بنابراین مهم است بدانیم کدام مشخصه یا ویژگی، بیشتر مشتریان را راضی نگه می دارد. مدل کانو، الزامات اساسی و انگیزشی و عملکردی مؤثر در رضایت مشتری را تعیین می کند و می تواند در ماتریس QFD مورد استفاده قرار گیرد تا این اطمینان حاصل شود که اغلب نیازها و خواسته های مهم و بحرانی مشتریان مورد توجه قرار گرفته است. اما ادغام این دو مدل باعث می شود که تجزیه و تحلیل، طبقه بندی و اولویت بندی خواسته ها و نیازهای مشتریان بهتر انجام گیرد که این امر منجر به ارایه محصولات یا خدماتی منطبق با خواسته ها و نیازهای مشتریان می شود. مقاله حاضر با هدف شناخت و بررسی متدولوژی مدل ادغامی KANO در QFD در زمینه تجزیه و تحلیل و اولویت بندی نیازهای مشتریان نوشته شده است. همچنین مبانی و مفاهیم این متدولوژی، کارکرد آن در اولویت بندی نیازهای مشتریان و مراحل این روش می پردازد. در پایان برای تست مدل ارایه شده، نتایج حاصل از به کارگیری مدل در یک مطالعه موردی نشان داده می شود.

کلید واژه: QFD، مدل کانو، ماتریس برنامه ریزی خانه کیفیت، ندای مشتری
نویسنده(گان): صفر فضلی، مهدی علیزاده
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 26
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.