شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 24,091
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,596,521
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 166
کاربران حاضر: 166
بررسی تطبیقی حق درخواست تعمیر کالا از سوی خریدار در کنوانسیون بین المللی کالا 1980 وین و حقوق ایران
چکیده:

بعد از انعقاد قرارداد بیع، اجرای کامل آن وابسته به تسلیم کالای سالم و منطبق با قرارداد از سوی فروشنده و پرداخت ثمن از سوی خریدار است. در بعضی موارد اجرای قرارداد از سوی فروشنده به صورت ناقص شکل می گیرد. بدین صورت که کالای معیوب و غیرمنطبق با شروط قراردادی را تسلیم می کند. در کنوانسیون بیع بین المللی کالا (1980 وین) این نوع از تسلیم نقض قرارداد محسوب می شود و در صورتی که این نقض اساسی نباشد مطابق بند 3 ماده 46، خریدار می تواند با لحاظ شرایطی رفع عیب کالا را از فروشنده درخواست کند. در فقه اسلامی در چنین مواردی اکثر فقها قائل به حق فسخ و یا گرفتن ارش از سوی خریدار هستند. در حقوق ایران در چنین موردی صرفاً از حق فسخ و یا گرفتن ارش به صراحت یاد شده است (ماده 422 ق.م). اما با استفاده از نظریات بعضی از فقها و حقوقدانان و با استنباط از بعضی موا قانونی می توان حق رفع عیب را برای خریدار قائل شد

کلید واژه: کنوانسیون وین، بیع، عدم مطابقت، تعمیر کالا
نویسنده(گان): فخرالدین اصغری آقمشهدی، علی محمدزاده
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازرگانی و تجارت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 23
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.