شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 21,506
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,014,835
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 79
کاربران حاضر: 80
مدل عوامل مؤثر بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک
چکیده:

شرکتهای کوچک در اکثر کشورهای درحال توسعه و از جمله ایران نقش مهمی در نظام تولیدی، تولید ناخالص داخلی و اشتغالزایی دارند. استفاده از تجارت الکترونیکی در این بخش عمده از اقتصاد ملی مزایای کلانی را به همراه خواهد داشت. در این مقاله محققین با رویکردی نوین و متفاوت به بررسی اثر متغیرهای آمادگی سازمانی، پویایی بازار، مزایا و مخاطات تجارت الکترونیکی و ظرفیت نوآوری بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک پرداختند. برای انجام تحقیق، پرسشنامه ای 46 سوالی مطرح و در 7 صنعت توزیع شد. نرخ برگشت 81% و پایایی تحقیق با استفاده از آلفای کرونباخ معادل 0.894 محاسبه شد. نتایج حاکی از آن است که حدود 72% نمونه مورد بررسی فاقد وب سایت و تنها 2% دارای وب سایت مبادله ای هستند. ضرایب مسیر محاسبه شده در تحلیل مسیر نشان داد که آمادگی سازمانی، مزایای تجارت الکترونیکی، پویایی بازار، ظرفیت نوآوری شرکت و مخاطات تجارت الکترونیکی بر به کارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک اثرگذارند. تجزیه اثرات مشخص نمود که اثر کل متغیرهای آمادگی سازمانی، مزایای تجارت الکترونیکی، پویایی بازار، نوآوری شرکت و مخاطرات تجارت الکترونیکی به ترتیب معادل 0.457، 0.421، 0.404، 0.334 و 0.153- است.

کلید واژه: آمادگی سازمانی، پویایی بازار، مزایای تجارت الکترونیکی، مخاطرات تجارت الکترونیکی، به کارگیری تجارت الکترونیکی، نوآوری، شرکتهای کوچک
نویسنده(گان): عباسعلی حاج کریمی، شهریار عزیزی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 39
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.