شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,720
بازدید دیروز: 17,154
بازدید کل: 152,213,130
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 54
کاربران حاضر: 54
تأثیر رشد اقتصادی شرکای تجاری بر رشد اقتصادی ایران
چکیده:

هدف این مقاله بررسی تأثیر رشد اقتصادی شرکای تجاری بر رشد اقتصادی ایران طی دوره زمانی 1384-1338 است. برای این منظور از روش خود رگرسیون با وقفه های توزیع شونده (ARDL) استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که در بلندمدت رشد اقتصادی شرکای تجاری اثر مثبت و معنی داری بر رشد اقتصادی ایران دارد. همچنین وجود رابطه همگرایی بین رشد اقتصادی شرکای تجاری، رشد اقتصادی ایران و سایر متغیرهای مدل مورد تأیید قرار گرفته است. بررسی استحکام نتایج، تأثیر مثبت رشد اقتصادی شرکای تجاری بر رشد اقتصادی ایران را تأیید می کند. همچنین بررسی آزمون پایداری مدل های برآورد شده نشان دهنده وجود پایداری ضرایب برآورد شده در بلندمدت است.

کلید واژه: رشد اقتصادی، شرکای تجاری، تجارت خارجی، روش خودرگرسیون با وقفه های توزیع شونده
نویسنده(گان): بهزاد سلمانی، مریم فتاحی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تحلیل اقتصادی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.