شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,035
بازدید دیروز: 21,251
بازدید کل: 152,321,104
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 135
کاربران حاضر: 135
تحلیل کلی کنوانسیون سازمان ملل متحد در باره استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین المللی (با تأکید بر قابلیت الحاق ایران)
چکیده:

کنوانسیون نیویورک درباره استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین المللی، آخرین سند مدون در عرصه تجارت الکترونیکی به شمار می آید که می توان آن را استمرار روند هماهنگ سازی نظام های حقوقی مختلف در این زمینه محسوب داشت. این مقاله، ضمن نگاه کلی به سند مذکور، درصدد بررسی مزایای آن برای تجارت بین المللی و تلاش انجام شده برای ایجاد حداکثر هماهنگی، در حقوق کشورها، در زمینه قراردادهای الکترونیکی می باشد. در ادامه به تحلیل این امر خواهیم پرداخت که با وجود مقدماتی همچون قانون تجارت الکترونیکی و سیاست تجارت الکترونیکی کشورمان، می توان از پیوستن به این عهدنامه مهم سخن گفت. بدیهی است که تأخیر در این رابطه با سعی در تصویب قانون داخلی، به لحاظ تفاوت تأثیر عملی قانون داخلی و کنوانسیون بین المللی، توجیه پذیر نخواهد بود.

کلید واژه: قراردادهای الکترونیکی، آنسیترال، تجارت بین الملل، قانون تجارت الکترونیکی، حقوق تطبیقی و ارتباطات الکترونیکی
نویسنده(گان): مصطفی السان، علی رضایی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازرگانی و تجارت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 33
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.