شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,592
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,513,870
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 70
کاربران حاضر: 70
بررسی تأثیر الگوی زنجیره تامین بر بهبود کیفیت ارائه خدمات به مشتریان و تدوین مؤلفه های اصلی
چکیده:

هدف این پژوهش، بررسی وضعیت فعلی زنجیره تأمین کالا در سازمان به منظور نمایان ساختن نقاط ضعف و قوت آن از یک طرف و مقایسه آن با شرایط به کارگیری الگوی زنجیره تأمین مبتنی بر رویکرد SCM و تأثیرات آن بر بهبود کیفیت ارائه خدمات و همچنین کاهش هزینه های موجودی و تعمیم نتایج به دیگر سازمان های تدارکاتی از طرف دیگر است. بدین منظور ابتدا در مقاله حاضر یک سازمان تدارکاتی به عنوان نمونه انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفته است. پیشینه و مبانی نظری زنجیره تأمین و مدیریت آن با هدف شناسایی مؤلفه های تأثیرگذار بر بهبود کیفیت ارائه خدمات و کاهش هزینه های موجودی بررسی شده و سپس این مؤلفه ها در قالب چارچوب نظری پژوهش و نظرات خبرگان استخراج گردیده است. داده های پژوهش با طراحی و تنظیم پرسشنامه برمبنای طیف لیکرت و در دو بخش داده های جمعیت شناختی و داده های اختصاصی در قالب 50 مؤلفه در جامعه آماری نمونه، جمع آوری، دسته بندی و بر اساس فرضیه های پژوهش، با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای اولویت بندی تأثیرگذاری مؤلفه ها از روش TOPSIS بهره گرفته شده است. نتایج حاصل از این پژوهش بر تأیید فرضیه ها دلالت دارد و اولویت تأثیرگذاری متغیرها نیز به ترتیب شناسایی شده است.

کلید واژه: زنجیره تأمین، کیفیت خدمات به مشتری، هزینه های موجودی، بهبود زنجیره تأمین
نویسنده(گان): علی رجب زاده، آمنه خدیور، عبدالعظیم کاظمی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 39
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه