ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 23,710
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,533,988
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 141
کاربران حاضر: 143
تعداد دریافت: 35
تعداد بازدید: 4301
کاربرد کارت امتیازی متوازن در شرکتهای کوچک و متوسط
چکیده:
امروزه ماهیت متلاطم تجارت جهانی ، بخشهای تولید ، صنعت و بازار محصولات را با چالشهای متعددی روبرو ساخته است . این چالشها سازمانها را ملزم می سازد که با بکارگیری سیستمهای جدید مدیریتی و پیاده سازی آنها در عمل پایگاه خویش را در این محیط ناپایدار مستحکم نمایند وبه موقعیتی همراه با پیشرفت مستمر دست یابند . موفقیت در این زمینه ، به توانایی سازمان در بکارگیری پیوسته ارزیابی عملکرد فرایندهای اصلی بستگی دارد . در همین راستا ، موضوع اندازه گیری عملکرد به یکی از مهمترین بحثهای مدیریتی تبدیل شده و رویکرد های جدیدی نیز برای این امر توسط محققان معرفی گردیده است که از جمله آنها می توان به کارت امتیازی متوازن (BSC) اشاره نمود ، که درکلیه سازمانها وصنایع قابل اجرا می باشد. از طرف دیگر شرکتهای کوچک و متوسط(SME) با توجه به ویژگی های منحصر بفردشان در صنعت از جایگاه ویژه ای برخوردارند . این شرکتها با توجه به قابلیتهایی از قبیل انعطاف پذیری در تولید محصولات جدید ، اقتباس تکنولوژی و دانش نوین ، نوآوری و ... ، توانایی پاسخگویی به تغییرات سریع محیطی را دارند .لازمه دستیابی به چنین هدفی بررسی دائمی و مستمر عملکرد درونی شرکتها ، جهت انطباق با محیط بیرونی و به کارگیری روشهای جدید ارزیابی عملکرد است .نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که در بین ١٠٠٠ شرکت کوچک و متوسط در آمریکا ٦٠درصد آنها یا BSC را در سازمان خویش به کار گرفته اند ویا با آن آشنایی دارند. با توجه به نیاز فعلی کشور ما به توسعه SMEها و تقویت مهارتهای لازم برای مدیریت آنها، مقاله حاضر ضمن معرفی کلی SME و BSC روشی کاربردی را برای پیاده سازی موفقیت آمیز کارت امتیازی متوازن در شرکتهای کوچک ومتوسط معرفی می نماید که در بسیاری از شرکتهای توسعه یافته ودر حال توسعه بکار رفته ونتایج چشمگیری را عاید این شرکتها نموده است.
کلید واژه:
کارت امتیازی متوازن، شرکتهای کوچک و متوسط، ارزیابی عملکرد
نویسنده(گان):
بتول کیائی، داود غلامرضایی، روح ا... مددی
منبع:
اولین همایش ملی مدیریت صنعتی
موضوع:
تولید
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
21
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
344 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved