شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,532
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,540,219
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 92
کاربران حاضر: 93
اصل 44؛ راهبرد استراتژیک مدیریت دولتی در هزاره سوم
چکیده:

امروزه، مسایلی چون افزایش فشارهای رقابتی، محدودیت منابع، شتاب تحولات محیطی، افزایش هزینه ها، بزرگ شدن بیش از اندازه سازمان های بخش دولتی و ... سبب شده است تا مدیریت سازمان ها در الگوهای مدیریتی خود تجدیدنظر کرده و به استراتژی ها و راهبردهای جدیدی روی آورند که از جمله راهبردی ترین استراتژی ها در این زمینه می توان به مقوله خصوصی سازی اشاره نمود که این مهم در سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی نیز به خوبی دیده شده است. از آنجا که اقتصاد کشور ما به شدت دولتی بوده و طی چند دهه اخیر نیز به دلایل مختلف، اقتصاد ایران تحت تاثیر تفکرات و سیاست های مبتنی بر دولت محوری، دولتی تر و انحصاری تر شده است، ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری به منزله "انقلاب اقتصادی" و یک راهبرد استراتژیک مدیریت دولتی جهت رفع این معضل اعلام شده است و می تواند اقتصاد ما را در وضعیت مناسبتری قرار دهد و به سمت مدیریت اقتصاد خصوصی سوق دهد. لذا مقاله حاضر با رویکرد تحلیل و با هدف تبیین این اصل مترقی بعنوان راهبرد استرتژیک مدیریت دولتی در هزاره سوم، تهیه و تدوین گردیده است.

کلید واژه: اصل 44، خصوصی سازی، راهبرد استراتژیک
نویسنده(گان): روح الله سمیعی، احمد رضایی
منبع: همایش منطقه ای اصل 44 قانون اساسی و آینده مدیریت دولتی در ایران
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1389
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه