مدیریت زنجیره تامین یکی از مباحث جدید در نظام های مدیریت نوین است که توسط بسیاری از صاحبنظران حتی با نظامهای لجستیک و پشتیبانی در مجتمع های بزرگ صنعتی و تولیدی مترادف تلقی می شود.لیکن با طرح نظریه های جدید در ارتباط با رضایت مشتریان، تولید براساس درخواستها و نیازهای مشتریان و مسائل رقابتی در بازار از یک سو و سودآوری برای تولیدکنندگان اصلی همانند شرکتهای بزرگ خودروسازی، فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که از نظر فیزیکی و جغرافیایی گستردگی پیچیده ای دارند، از سوی دیگر و همچنین تاثیر و گسترش نفوذ تکنولوژیهای اطلاعاتی (IT) و ارتباطی و نوع همبستگیهایی که بین تامین کنندگان و تولیدکنندگان بزرگ را در بر می گیرد، این بحث به بحثی جامع تبدیل شده است. دراین مقاله ضمن تشریح ابعاد کلیدی و اصول بنیادین زنجیره تأمین، به اهمیت مدیریت موجودی در زنجیره تأمین پرداخته شده و به صورت موردی سیستم مذکور در بخش تأمین قطعات شرکت ایساکو به عنوان متولی خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو به اجرا گذاشته شده است. از آنجایی که بحث مدیریت موجودی، یکی از مباحث مهم در حیطه زنجیره عرضه محسوب می گردد، لذا مدل موجودی و توزیع غیرمتمرکز برای این شرکت طراحی گردیده است .