شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,166
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,012,495
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 103
کاربران حاضر: 103
بهبود زنجیره تامین شرکت ایساکو با استفاده از مدل موجودی و توزیع غیر متمرکز
چکیده:

مدیریت زنجیره تامین یکی از مباحث جدید در نظام های مدیریت نوین است که توسط بسیاری از صاحبنظران حتی با نظامهای لجستیک و پشتیبانی در مجتمع های بزرگ صنعتی و تولیدی مترادف تلقی می شود.لیکن با طرح نظریه های جدید در ارتباط با رضایت مشتریان، تولید براساس درخواستها و نیازهای مشتریان و مسائل رقابتی در بازار از یک سو و سودآوری برای تولیدکنندگان اصلی همانند شرکتهای بزرگ خودروسازی، فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که از نظر فیزیکی و جغرافیایی گستردگی پیچیده ای دارند، از سوی دیگر و همچنین تاثیر و گسترش نفوذ تکنولوژیهای اطلاعاتی (IT) و ارتباطی و نوع همبستگیهایی که بین تامین کنندگان و تولیدکنندگان بزرگ را در بر می گیرد، این بحث به بحثی جامع تبدیل شده است. دراین مقاله ضمن تشریح ابعاد کلیدی و اصول بنیادین زنجیره تأمین، به اهمیت مدیریت موجودی در زنجیره تأمین پرداخته شده و به صورت موردی سیستم مذکور در بخش تأمین قطعات شرکت ایساکو به عنوان متولی خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو به اجرا گذاشته شده است. از آنجایی که بحث مدیریت موجودی، یکی از مباحث مهم در حیطه زنجیره عرضه محسوب می گردد، لذا مدل موجودی و توزیع غیرمتمرکز برای این شرکت طراحی گردیده است .

کلید واژه: زنجیره تامین، مدل موجودی، اثر Bull whip، توزیع
نویسنده(گان): احمد جعفرنژاد، محمدعلی شاه حسینی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 27
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.