شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 32,905
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,634,277
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 92
کاربران حاضر: 93
اخلاق بازرگانی (و کسب و کار) از منظر اقتصاد و اقتصاد اسلامی
چکیده:

بخش کسب و کار و بازرگانی در اقتصاد اسلامی، همانند بازرگانی در دیگر شعبات و قرائتهای اقتصاد متعارف از ملاحظات و ملازمات اخلاقی به خصوصی برخوردار می باشد. در این مقاله نشان داده می شود که التزام به اخلاق در امور کسب و کار از منظر اسلامی، در راستای تقویت کارایی می باشد. این مقاله درصدد است به ابعاد اساسی اخلاق بازرگانی (و کسب و کار) در پارادایم اقتصاد اسلامی اشاره کند. بخش اول به مقدمه و ملاحظات عمومی موضوع می پردازد. بخش دوم به پیوند اخلاق و اقتصاد و شاخصه های اصلی اخلاق کسب و کار می پردازد. سرانجامبخش سوم مؤلفه ها ومصادیقی از اخلاق کسب و کار از دیدگاه اسلام ذکر خواهد شد.

کلید واژه: اخلاق بازرگانی، اقتصاد اسلامی، اخلاق اسلامی، اخلاق کسب
نویسنده(گان): یداله دادگر
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازرگانی و تجارت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 34
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.