شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 11,822
بازدید دیروز: 23,529
بازدید کل: 152,056,373
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 77
کاربران حاضر: 77
طراحی الگوی طبقه‌بندی و اولویت بندی طرحهای تحقیقاتی کسب و کار الکترونیکی کشور ایران
چکیده:

در فرآیند توسعه در معنای عام و فرایند توسعه کسب و کار الکترونیکی در معنای خاص، بدون وجود پشتیبانی علمی و تحقیقاتی لازم نمی توان انتظار موفقیت و هدفمندی لازم را داشت. این مقاله با هدف نظام مند کردن تحقیقات تجارت الکترونیکی در سطح کشور به طور عام و در سطح مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی به طور خاص به رشته تحریر درآمده است. در این مقاله سعی شده است تا با استفاده از مدل برنامه ریزی استراتژیک در سطح سازمان، صنعت، ملی و بین المللی الگوی تحقیقات تجارت الکترونیکی تنظیم گردد. لذا، پس از طراحی الگوی اولیه (پیشنهادی)، با مراجعه به تعدادی از تحقیقات صورت گرفته در زمینه طبقه بندی موضوعات تجارت الکترونیکی، این الگو، مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و پنج مورد شاخص کلی برای اندازه گیری ضریب اهمیت و اولویت این طرح ها شناسایی گردید. در مرحله سوم، مدل مورد نظر جهت انجام حذف و اضافات در اختیار خبرگان تجارت الکترونیکی در کشور قرار گرفت و ضریب اهمیت شاخص های شناسایی شده در مرحله قبل، توسط این خبرگان تعیین گردید. در مرحله چهارم پس از تعدیل الگو و طراحی الگوی نهایی، هر یک از طبقات تحقیقاتی توسط خبرگان تجارت الکترونیکی بر اساس شاخص های مذکور مورد اندازه گیری قرار گرفت. نتیجه این تحقیق طبقه بندی تحقیقات تجارت الکترونیکی مربوط به هر یک از سال های یک برنامه پنج ساله می باشد.

کلید واژه: برنامه ریزی استراتژیک، مدل تحقیقات کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، استراتژی های کسب و کار الکترونیکی
نویسنده(گان): سعید فتحی، محمدرحیم اسفیدانی، محسن اکبری
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 32
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.