شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 16 خرداد 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 38,946
بازدید دیروز: 40,016
بازدید کل: 164,025,799
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 187
کاربران حاضر: 187
تجارت الکترونیکی و دولت الکترونیکی: درسهایی از تجربه ژاپن و چند کشور در حال توسعه برای ایران
چکیده:

شایداز جمله مهمترین موارد استفاده از اینترنت، تجارت الکترونیکی باشد که بخاطر منافع زیادی که دربردارد با رشد بسیار بالایی در حال گسترش است. اما گسترش هر چه بیشتر تجارت الکترونیکی به ویژه در کشورهای درحال توسعه، نیاز به اقدامات اساسی و سرمایه گذاری های کلان توسط دولت دارد تا اول، دسترسی به اینترنت به سادگی و با هزینه کم امکان پذیر شود و دوم، ساختارهای زیربنایی برای استقرار همه جانبه تجارت الکترونیکی فراهم شود. در این مقاله سعی شده است تا براساس تجربیات کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن و کشورهای درحال توسعه مانند تایلند و هند پیشنهاداتی برای رفع موانع تجارت الکترونیکی و ایجاد دولت الکترونیکی که یکی از عوامل ضروری برای گسترش پایدار و فراگیر شدن تجارت الکترونیکی است، ارایه گردد.

کلید واژه: تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیک، فن آوری اطلاعات، ژاپن، ایران
نویسنده(گان): علی صنایعی، محمدعلی رضوانی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1380
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.