شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,957
بازدید دیروز: 23,529
بازدید کل: 152,052,508
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 63
کاربران حاضر: 63
تجارت الکترونیکی و دولت الکترونیکی: درسهایی از تجربه ژاپن و چند کشور در حال توسعه برای ایران
چکیده:

شایداز جمله مهمترین موارد استفاده از اینترنت، تجارت الکترونیکی باشد که بخاطر منافع زیادی که دربردارد با رشد بسیار بالایی در حال گسترش است. اما گسترش هر چه بیشتر تجارت الکترونیکی به ویژه در کشورهای درحال توسعه، نیاز به اقدامات اساسی و سرمایه گذاری های کلان توسط دولت دارد تا اول، دسترسی به اینترنت به سادگی و با هزینه کم امکان پذیر شود و دوم، ساختارهای زیربنایی برای استقرار همه جانبه تجارت الکترونیکی فراهم شود. در این مقاله سعی شده است تا براساس تجربیات کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن و کشورهای درحال توسعه مانند تایلند و هند پیشنهاداتی برای رفع موانع تجارت الکترونیکی و ایجاد دولت الکترونیکی که یکی از عوامل ضروری برای گسترش پایدار و فراگیر شدن تجارت الکترونیکی است، ارایه گردد.

کلید واژه: تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیک، فن آوری اطلاعات، ژاپن، ایران
نویسنده(گان): علی صنایعی، محمدعلی رضوانی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1380
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.