شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 06 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,744
بازدید دیروز: 38,882
بازدید کل: 160,492,701
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 145
کاربران حاضر: 146
مقایسه روش های ارزشیابی و مزیت نسبی بالقوه صادارات صنعتی
چکیده:

درشرایط وجود تحریفهای گسترده قیمتی در اقتصاد، شناخت مزیتهای نسبی با دشواری صورت می پذیرد و نیازمند بکارگیری معیارهای اجتماعی است. سه معیار هم خانواده یعنی DRC، SCB و NSP بیشترین کاربرد را در این شرایط داشته اند. در این مقاله، ابتدا، روش شناسی این معیارها بحث شده و سپس مشکلات الگوسازی بر اساس آنها بررسی می شود. آنگاه رهیافت محاسباتی جدید مبتنی بر حسابداری صنعتی ارایه گردیده و برای فعالیت هایی منتخب از صنایع متنوع در کشور ایران، مورد آزمون تجربی قرار می گیرد.

کلید واژه: ارزشیابی، مزیت نسبی بالقوه، صادرات صنعتی
نویسنده(گان): اله مراد سیف
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1380
تعداد صفحات: 34
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.