شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,679
بازدید دیروز: 25,555
بازدید کل: 151,992,649
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 117
کاربران حاضر: 117
تبیین استراتژی های صنعت بیمه کشور و طراحی ساختار مناسب جهت تحقق آن
چکیده:

بیمه، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. دوام و بقاء آن در گرو توجه به مشتری و تأمین رضایت اوست. این مقاله درصدد پاسخ به این سؤال است که استراتژیها و راهکارهای مورد انتظار مشتری مداری در صنعت بیمه کشور کدام است و ویژگیهای ساختاری جهت تحقق آن چگونه باید باشد؟ در این پژوهش، ضمن بهره گیری از نظریه های موجود، از مطالعات و تجربیات صنعت بیمه در تعدادی از کشورها استفاده به عمل آمده است. با جمع بندی یافته ها، مدل بومی استراتژیهای مشتری مداری صنعت بیمه کشور وضع و سپس ساختار مناسب به منظور تحقق آن استراتژیها طراحی شد تا کارآیی و اثربخشی صنعت بیمه ارتقاء بیشتری پیدا کند.نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که تحقق استراتژیهای مشتری مداری به ترتیب اولویت و اهمیت در گرو تحول در مدیریت، مقررات زدایی، خصوصی سازی و تنوع در ارائه خدمات بیمه است. درجه تمرکز و پیچیدگی جهت تحقق استراتژیهای فوق الذکر در حد کم و میزان رسمیت جهت تحقق استراتژیهای خصوصی سازی و تحول مدیریتی در حد زیاد و استراتژیهای مقررات زدایی و تنوع در خدمات بیمه در حد کم می باشد.

کلید واژه: صنعت بیمه، استراتژی، ساختار
نویسنده(گان): سیروس تدبیری، محمدجواد عاصمی پور
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت بیمه
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.