شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 504
بازدید دیروز: 24,358
بازدید کل: 151,946,919
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 109
کاربران حاضر: 109
نظلم پاسخ گویی در شهرداری تهران: پژوهشی پیرامون چگونگی ارایه خدمات شهری و رضایت شهروندان
چکیده:

محور اصلی این مقاله،"پاسخ گویی سازمانهای بخش خدمات عمومی به مردم" و به طور خاص، مساله"پاسخ گویی شهرداری تهران به ارباب رجوع و شهروندان" است. در چشم اندازی عام و در بازگشت به ریشه ها به نظر می رسد، در فضایی که هنوز "حقوق شهـروندی" متولد نشــده؛ روابط شخصی و انتصاب ها بر انتخابات، ضوابـط و شایستگـی ها می چربد و در واقع، سئوالی در کار نیست که پاسخی مطرح باشد، طبعاً مسئــولان و متصدیان نیز در پست های مربوطه، جز به مافوق، خود را پاسخ گو نمی یابند؛ از این رومقوله پاسخ گویی، نیز در عرصه فرهنگ عمومی به ویژه به صورت پاسخ گویی به مردم، جایگاهی مناسب نخواهد داشت.به هر حال آن چه طبیعی است، آن است که امروزه "بیشتر دولت ها در شرایطی به سر می برند و در بستری حکومت می کنند که باید به تقاضاهای روزافزون شهروندان آگــاه، تشکــل ها، گروه های ذینفع، نهضت های اجتماعی، مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی پاسخ گو باشند"

کلید واژه: نظام پاسخگویی، خدمات شهری، رضایت شهروندان، مدیریت شهری، شهرداری تهران
نویسنده(گان): ابوالحسن فقیهی، کاوه تیمور نژاد
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت شهری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 29
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.