شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 08 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 319
بازدید دیروز: 28,973
بازدید کل: 158,641,010
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 307
کاربران حاضر: 307
ارائه یک مدل ریاضی جهت سنجش رضایت فردی در سیستم های اقتصادی - اجتماعی
چکیده:

امروزه همگام به تمرکز بر مغز افزار و تفوق منابع انسانی به عنوان مهمترین عناصر ایجاد کننده مزیت رقابتی سازمانها، مدیریت در تلاش است با شناخت هرچه بیشتر این منبع، زمینه های رشد و بالندگی آن را فراهم آورده و در محیط رقابتی فرصتهای بیشتری را در اختیار گرفته و منافع افزون تری حاصل نماید. مسلمان نخستین گام در توسعه منابع انسانی شناخت نیازهای فعلی نیروی انسانی سازمان و ارزیابی میزان رضایت آنها از وجوه مختلف سازمانی و طی آن تدوین استراتژی بهبود دهنده ابعاد مختلف سازمان با اتکاء بر اولویتها و عوامل موثر بر رضایت از دیدگاه نیروی انسانی می باشد. دراین مقاله بر اساس مطالعه و بررسی تئوریهای مختلف رضایت و انگیزش، در نگرشهای مختلف مدیریت عوامل مؤثر بر رضایت فرد از سازمان شناسایی و با اعمال رویکرد سیستمی طبقه بندی می شوند، طی آن با در نظرگرفتن ویژگی های مطلوب جامعیت و انعطاف پذیری و تامین خصوصیت رفتاری سطح رضایت از عوامل مختلف مؤثر بر آن بنا به نظریه دو عاملی هرزبرگ، مدل عمومی تابع خطی رضایت و ابزار پرسشنامه ای جهت سنجش آن تدوین می گردد.درادامه نیز پایایی و روایی مدل عمومی و ابراز سنجش مورد بررسی قرار گرفته که براساس نتایج حاصله تایید می گردد. سپس با استفاده از تکنیکها و مفاهیم آماری و ریاضی، زمینه لازم جهت تجزیه و تحلیل نتایج و برنامه ریزی بهینه منابع مختلف سازمان به منظور بیشینه سازی میزان رضایت پرسنل سازمانی فراهم آمده است.

کلید واژه: سنجش رضایت فردی، مدل ریاضی، سیستم های اقتصادی-اجتماعی، انگیزش، رویکرد سیستمی
نویسنده(گان): محمدتقی تقوی فرد، حسین عصاره
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه