شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 18 خرداد 1404
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 20,172
بازدید دیروز: 39,274
بازدید کل: 164,088,453
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 91
کاربران حاضر: 91
فرهنگ سازمانی یادگیرنده، راهبردی اثربخش جهت حفظ، بقاء و توسعه سازمانها در شرایط محیطی ناپایدار
چکیده:

امروزه یکی از عوامل مهم ترغیب کننده یادگیری سازمانی که باعث نشر و تعمیم رفتارهای جدید در جهت سازگاری با محیط خارجی و انسجام دهی درونی سازمان در موقعیت رقابتی می شود متغیر فرهنگ سازمانی است. این مقاله ضمن بررسی مبانی نظری فرهنگ سازمانی یادگیرنده و تجربیات عملی و نظری سازمان های موفق در این مورد، به دنبال آن است که فرهنگ سازمانی شرکت ایران خودرو را به عنوان یک عامل یکپارچه ساز، بررسی کند و با عنایت به ویژگیهای فرهنگ سازمانی یادگیرنده در شرایط ناپایدار و رقابتی، موانع فرهنگ سازمانی شرکت را برای رسیدن به موقعیت رقابتی در دو بعد «چگونه رفتار کردن» و"چگونهاداره کردن" موردبررسی قرار دهد و در پایان با تعیین شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب، راهبردهای مناسبی را برای گذر از وضع موجود و درک چگونگی ورود به موقعیت رقابتی ارائه می دهد.

کلید واژه: فرهنگ سازمانی یادگیرنده، بقاء سازمانی، شرایط ناپایدار محیطی، یادگیری
نویسنده(گان): علیرضا نادری خورشیدی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 28
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.