فرهنگ ها هم بر طراحی نظام های مبتنی بر فن آوری اطلاعات و هم بر نحوه ی اکتساب آنها تأثیر می گذارند. بخشی از این تأثیر را می توان ناشی از آثار اجتماعی به کارگیری فن آوری اطلاعات درست که بیشتر از دید فرهنگ عامه مطرح است، دانست. در حوزه اینترنت، ماهواره ها، و تلویزیون به علت اعمال فن آوری های اطلاعاتی، و امکان اشاعه ی زبان، رفتارها و ارزشهای خاص یا مصرفی می تواند باعث ایجاد تغییرات فرهنگی شود. از دیدگاهی دیگر، مؤلفه ها و ابعاد فرهنگ ملی (به عنوان مثال: فردگرایی، مردگرایی، فاصله ی قدرت، ابهام گریزی و دید بلندمدت) باعث ایجاد نگرشهای گوناگون و حمایتهای متفاوت نسبت به استقرار فن آوری اطلاعات می شود. در نهایت فرهنگ سازمانی به عنوان نرم افزار ذهنی اعضای سازمان، باعث پدید آمدن پدیده هایی نظیر پیش فرض های مدیریتی متنوع، پویایی سیاسی، چارچوبهای شناختی متفاوت کاربران از فن آوری اطلاعات و انگیزه های مختلف آنان شده و می تواند باعث ایجاد رویکردهای گوناگون (نادیده گرفتن، انزواپذیری، پرستش و یکپارچه سازی) به فن آوری اطلاعات در سازمانها شود