شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,000
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,516,278
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 73
کاربران حاضر: 73
فن آوری اطلاعات و فرهنگ؛ بررسی اهمیت ابعاد فرهنگی به کارگیری فن آوری اطلاعات
چکیده:

فرهنگ ها هم بر طراحی نظام های مبتنی بر فن آوری اطلاعات و هم بر نحوه ی اکتساب آنها تأثیر می گذارند. بخشی از این تأثیر را می توان ناشی از آثار اجتماعی به کارگیری فن آوری اطلاعات درست که بیشتر از دید فرهنگ عامه مطرح است، دانست. در حوزه اینترنت، ماهواره ها، و تلویزیون به علت اعمال فن آوری های اطلاعاتی، و امکان اشاعه ی زبان، رفتارها و ارزشهای خاص یا مصرفی می تواند باعث ایجاد تغییرات فرهنگی شود. از دیدگاهی دیگر، مؤلفه ها و ابعاد فرهنگ ملی (به عنوان مثال: فردگرایی، مردگرایی، فاصله ی قدرت، ابهام گریزی و دید بلندمدت) باعث ایجاد نگرشهای گوناگون و حمایتهای متفاوت نسبت به استقرار فن آوری اطلاعات می شود. در نهایت فرهنگ سازمانی به عنوان نرم افزار ذهنی اعضای سازمان، باعث پدید آمدن پدیده هایی نظیر پیش فرض های مدیریتی متنوع، پویایی سیاسی، چارچوبهای شناختی متفاوت کاربران از فن آوری اطلاعات و انگیزه های مختلف آنان شده و می تواند باعث ایجاد رویکردهای گوناگون (نادیده گرفتن، انزواپذیری، پرستش و یکپارچه سازی) به فن آوری اطلاعات در سازمانها شود

کلید واژه: فناوری اطلاعات، IT، ابعاد فرهنگی، فرهنگ ملی، تجارت الکترونیک
نویسنده(گان): مسعود موحدی، مسعود عابسی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: فناوری اطلاعات
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه