شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,573
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,517,851
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 143
کاربران حاضر: 144
الگوی هماهنگی تلاطم محیطی و استراتژی سازمان
چکیده:

هدف اصلی این پژوهش بررسی نحوه ی ارتباط بین تلاطم محیطی، سیمای استراتژیک و علمکرد سازمانها، تبیین مدل به دست آمده و آزمون مدل در سازمانهای تولید کننده دارو است. نتایج به دست آمده از پژوهش در سازمانهای داروسازی کشور نشان داد که محیط پیرامون این موسسات متلاطم است و شرکتهای دارویی که شکاف کوچکتری بین سیمای استراتژیک و سطح تلاطم محیطی آنها وجود دارد، از علمکرد بالاتری برخوردار هستند.مدل و یافته های پژوهش نه تنها برای سازمانهای داروسازی و علاقه مندان به این بحث مفید است، بلکه برای پژوهشگران مدیریت استراتژیک نیز مبنای مناسبی برای تحلیل سطح تلاطم پیرامون سازمانها و همچنین نحوهی متناسب سازی سیمای استراتژیک سازمانها و صنعتهای دیگر ارائه میدهد.

کلید واژه: تلاطم محیطی، استراتژی سازمان، سازمان های تولیدکننده دارو
نویسنده(گان): سیدمحمد اعرابی، مهدی حقیقی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه