شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,499
بازدید دیروز: 23,556
بازدید کل: 152,298,317
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 56
کاربران حاضر: 56
جایگاه و نقش فعالیت های تحقیق و توسعه در استراتژیهای دستیابی به تلوزیون مورد نیاز
چکیده:

در طول پنجاه سال گذشته شاهد ظهور، رشد و بلوغ تکنولوژیهای پی در پی در صحنه زندگی بشر در کره زمین و همچنین افول تدریجی هر یک از تکنولوژی های مرسوم پس از طی عمر هر یک و جایگزینی تکنولوژی برشتاب آن به طور تصاعدی افزوده است. در شرایط رقابتی نیز این روند سرعت بیشتری به خود گرفته و سیکل عمر هر تکنولوژی کوتاه می گردد. اکنون سوال این است که اولاً طرق اساسی دستیابی به تکنولوژی مورد نیاز یک کشور در حال توسعه نظیر کشور ما ایران کدامند؟ نقش و تاثیر فعالیتهای مختلف تحقیق و توسعه در این راستا چیست؟ در این مقاله ضمن بررسی هر یک از فعالیت های تحقیقات توسعه ای، تحقیقات علمی و خدمات مهندسی، نقش و کاربرد آنها در استراتژیهای دستیابی به تکنولوژی از طریق انتقال تکنولوژی، کپی سازی، توسعه و بهبود در تکنولوژی موجود، نوآوری، بومی کردن تکنولوژی وارداتی و ... مورد بحث قرار گرفته است و سرانجام به تفصیل فرایند نوآوری تکنولوژیک از ایده تا تولید نیمه صنعتی مورد کنکاش قرار گرفته و در طی مراحل طراحی نمونه سازی، تست، طراحی پایلوت پلنت و ... دستیابی به تکنولوژی موردنظر نقش تحقیقات صنعتی و توسعه ای بازگو شده است.

کلید واژه: مدیریت، تحقیق و توسعه، استراتژی، تکنولوژی، خوداتکایی
نویسنده(گان): علیرضا علی احمدی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت و انتقال تکنولوژی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 8
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.