مدیریت زنجیره تامین که در شکل جدید خود شامل بخشهایی از تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیک نیز هست یکی از شاخه های نو ظهور مدیریت است که روز به روز در حال پیشرفت و تکامل است و به دنبال راه هایی برای کاهش هرچه بیشتر سیکل تولید محصول و ارائه خدمات تا رسیدن به دست مشتری ضمن بالا بردن کیفیت محصول و خدمات مورد نظر است. در این راه از جدیدترین پیشرفت های علم مدیریت و فناوری بهره می برد که در دنیای امروز هیچ کشوری از به کارگیری آن بی نیاز نیست. زنجیره تامین الکترونیکی شامل چهار بخش حمل و نقل الکترونیک، تدارکات الکترونیک، تعیین منابع الکترونیک و تأمین مواد اولیه الکترونیک می باشد. پشتیبانی از سیکل کامل دسترسی به منابع مستلزم آن است که سازمان ها ترکیب مناسب فناوری راهبرد، محصول و کارشناسی تأمین کنندگان را فراهم کرده و در یک چارچوب دسترسی الکترونیکی در خدمت تأمین منابع قرار دهند که مستلزم چهار فرایند کلیدی اشاره شده می باشد.