شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,111
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,704,011
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 119
کاربران حاضر: 121
چگونگی برنامه ریزی آموزشی کارکنان در سازمانها
چکیده:

میزان توانایی سازمانها و شرکتها و موسسات آموزشی در شناسایی و حفظ نیروی کار واحد شرایط می باشد. یکی از عوامل مورد توجه در اتخاذ این توانایی پرورش و توسعه سرمایه انسانی در این موسسات است. سرمایه و توسعه نیروی انسانی به تواناییها و قابلیتهای سازنده و کارآمد کارکنان اشاره دارد. این تواناییها و قابلیتها شامل دانش، مهارتها و تجربه می شود که دارای ارزش اقتصادی هستند. توسعه منابع انسانی و بکارگیری درست از آن در سازمانها و موسسات آموزشی، فنی، اقتصادی و کشاورزی و سایر علوم مستلزم تامین نیروی انسانی کارآمد و ماهر آموزش دیده است. این نوشتار ضمن بررسی اهمیت توسعه نیروی انسانی، به نقش استفاده از آموزش از جمله اهداف مربوطه، برای آن در تأثیرگذاری در توسعه نیروی انسانی و فرآیند آموزش کارکنان می پردازد. آموزش فرآیندی است که بر اساس آن تغییری نسبتاً پایدار در جهت بهبود نحوه انجام کار در کارکنان موردنظر صورت می دهد. بنابراین آموزش شامل تغییر مهارت ها، دانش، نگرشها و رفتار است. آموزش باعث می شود که یک پل ارتباطی بین کارکنان با شغل ایجاد شود تا از طریق آن کارکنان ضمن حرفه ای شدن در مشاغل خود از عهده حل دشواریهای خود نیز برآیند.

کلید واژه: منابع انسانی، آموزش، اهداف آموزش، برنامه ریزی آموزش، فرآیند آموزش
نویسنده(گان): طاهره خصالی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.