از زمستان 2001 که دات کام ها با مشکلاتی روبرو شدند، بسیاری از شرکتها از جمله خود دات کامها به مبانی مدیریت زنجیره تأمین روی آورند. شرکتهایی که مجهز به فناوری هستند درحال کاهش هزینه های زنجیره تأمین با استفاده از کاربردهای بین سازمانی هستند که در آنها خبری از شلوغی و بی مصرفی زنجیره تأمین نیست. اینترنت و وب نیاز دارد به صورت ابزار انتقال و پل رسیدن به فعالیتهای تدارکاتی از جمله ردیابی و پیگیری کالاها و محموله ها در فضای مجازی مطرح می شود. در این مقاله در ابتدا مدیریت زنجیره تامین را معرفی می کنیم و مختصرا شرح می دهیم در ادامه به معرفی تجارت الکترونیک و مرور ادبیات آن می پردازیم. در قسمت های انتهایی مقاله نیز توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره تامین را ارائه می دهیم