شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 06 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 28,894
بازدید دیروز: 38,882
بازدید کل: 160,495,851
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 180
کاربران حاضر: 181
مدیریت فرهنگ ملی و سازمانی
چکیده:

همچنانکه افراد دارای باورها، ارزش ها و رفتارهای مشخصی هستند که شخصیت آنها را تعریف می کند سازمان ها نیز دارای مفروضات و باورهای اساسی مشترکی هستند که فرهنگ آنها را شکل می دهد. به عبارت دیگر فرهنگ سازمانی به منزله شخصیت سازمان بوده و زیربنای اساسی جهت تحول و تغییر تلقی می شود و مدیران باید رابطه آن را با فرهنگ ملی درک کرده و با بهره گیری نقش استراتژیک آن در انسجام سازمانی بکوشند. آنچه در این مقاله به آن پرداخته می شود بررسی مدیریت فرهنگ ملی و سازمانی آن جامعه است که برای ورود به بحث اصلی لازم است در مورد فرهنگ، تمدن، فرهنگ سازمانی، ویژگی ها، نقش ها و ابعاد آن بحث شود و سپس اجمالاً به فرهنگ ملی و رویکردهای فرهنگ سازمانی و چگونگی شکل دهی و کارگردانی فرهنگ سازمانی نیز اشاره می گردد.

کلید واژه: فرهنگ، فرهنگ ملی، فرهنگ سازمانی، کارگردانی فرهنگ، رویکرد تفسیری و رویکرد کارکردی فرهنگ
نویسنده(گان): اسدالله خدیوی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.