شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,874
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,549,561
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 85
کاربران حاضر: 87
مدیریت بر ذینفعان سازمانی و چگونگی کسب رضایت آنان
چکیده:

یکی از مشخصه های بارز عصر حاضر پیچیدگی محیط داخلی و خارجی سازمانها و نهادهای اجتماعی می باشد. درچنین محیطی داشتن دیدگاه سیستمی و کل نگر برای مدیریت سازمانها الزامی می باشد تا از طریق دیدگاه سیستمی و اینده نگر بتوانیم تمامی مولفه های اساسی و عناصر موثر بر عملکرد سازمان را در نظر گرفته و سپس فعالیتهای سازمان را طوری برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و کنترل کنیم که به بهترین وجهی بتوانیم از تاثیرات منفی عناصر محیط داخلی و خارجی در امان بوده و حتی بر آنها تاثیر گذاشته و آنها را کنترل نماییم. سازمانهای عصر حاضر برخلاف گذشته برای حفظ خوشنامی، شهرت، رشد و بقای خود نیازمند مبذول داشتن توجه به گروههای مختلفی در کنار سهامداران و مالکان سازمان می باشند. در گذشته ای نه چندان دور رشد و بقای سازمان ها تنها با ارضای نیاز گروههای معدودی که در رأس آنها سهامداران قرار داشتند، پیوند خورده بود، اما در عصر جدید سازمانی، چالشهای قانونی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی موجب ظهور ذینفعانی شده است که نسبت به سازمان خود را ذی حق می دانند. بدین جهت در این مقاله ابتدا تعریفی از ذینفع، انواع گروههای ذینفع و ماهیت ادعاهای انها ارائه داده و سپس مدیریت ذینفعان و کسب رضایت آنها توضیح داده خواهد شد و نهایتاً اقدامات سازمان ها در جهت کاهش تأثیرپذیری و افزایش اثرگذاری بر گروههای ذینفع مورد بحث قرار خواهد گرفت. درخاتمه نیز نتیجه حاصل از این نوشتار ارائه می گردد.

کلید واژه: ذینفعان، گروه های ذینفع، مدیریت ذینفعان، سهامداران
نویسنده(گان): حسن صیاد طلایی، اسماعیل حسن پور قروقچی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه