شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,072
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,518,350
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 100
کاربران حاضر: 100
نظریه پردازی و آزمایش نظریه ها در حوزه مدیریت دانش
چکیده:

امروزه مدیریت دانش به بحث اصلی سازمانهای رقابتی و پویا تبدیل شده است. سازمانها برای افزایش رقابت پذیری و نوآوری به مباحث مرتبط با دانش و مدیریت دانایی روی آورده اند و رهبران سازمانها سعی در اجرای مطلوب مدیریت دانش در سازمانهای خود دارند. ولی استقرار و پذیرش مدیریت دانش در سازمان از ظرافتها و پیچیدگیهای خاص خود برخوردار می باشد و چه بسا سازمانهایی که در این راه با شکست مواجه شده اند. آنچه در این بین از اهمیت بسزایی برخوردار است شناسایی عوامل بحرانی موفقیت در حوزه مدیریت دانش در اولین گام و پس از آن چگونگی تعمیم این عوامل به سازمان موردنظر می باشد. هدف اصلی این مقاله نیز بکارگیری و تحلیل متدولوژیهای مناسب جهت استخراج مفاهیم و عوامل بحرانی موفقیت مدیریت دانش و چگونگی تست و ازمایش مفاهیم بدست آمده در یک سازمان می باشد. حاصل کار، ارائه یک متدولوژی ترکیبی است که نتیجه بکارگیری و تلفیق روشهای کیفی و کمی می باشد.

کلید واژه: دانش، مدیریت دانش، متدولوژی، رویکرد کیفی، رویکرد کمی، رویش نظریه، آنالیز عاملی
نویسنده(گان): پیمان اخوت، مصطفی جعفری
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه