شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,885
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,616,257
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 584
کاربران حاضر: 584
ضرورت بازنگری مدیریت آموزشی در پرتو نظریه های آشوب و کارآفرینی سازمانی
چکیده:

مقاله حاضر در صدد بررسی تغییرات در تفکر مدیریت آموزشی در رابطه با پارادایم های جدید آشوبه پیچیدگی و کارآفرینی است. هدف اصلی این مقاله ارایه تحلیلی جدید از ارتباط نظریه آشوب و نقش مدیران موسسات آموزشی به عنوان افرادی کارآفرین می باشد. چنانچه مدیریت به معنی تاثیر گذاری بر محیط و ایجاد هویت جدید برای موسسه توانمند سازی و فضای توام با اعتماد و احترام متقابل نگریسته شود. مدیران موسسات آموزشی ناگزیر هستند تا الزامات فعالیت در سازمان های عصر حاضر که دارای دو ویژگی اساسی بحران و آشوب و خلاقیت و ریسک پذیری هستند را رعایت کنند. درواقع، با توجه به ماهیت پیش فرض های منطق فازی نظریه آشوب در رابطه با غیرخطی بودن، عمر سازمان و رفتار نامطمئن و همچنین کارآفرینی به صورت ریسک پذیر و خلاقیت، نوآوری، استقلال طلبی، آینده نگری و خستگی ناپذیری نیاز است تا دانش مدیریت آموزشی به لحاظ نظری و عملی دستخوش تغییر گردد.

کلید واژه: نظریه آشوب، کارآفرینی، مدیریت آموزشی
نویسنده(گان): یدا... مهرعلیزاده
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.