مدیریت ارتباط با مشتری موضوع گسترده ای می باشد که بسیاری از بازاریابان توریسم به آن علاقه مند می باشند یکی از اهداف پروژه قرار دادن مفهوم CRM در حوزه توریسم الکترونیکی می باشد.از طریق این دو حوزه فرایندهای CRM در توریسم تعریف شده اند. از طرفی مدیریت ارتباط با مشتری به خصوص در گردشگری الکترونیکی نقش کلیدی ایفا می کند. گردشگری الکترونیکی نیز در مسیر افزایش بکارگیری ict جهت پشتیبانی خدمات صنعت توریسم در تمام ابعاد روز به روز بر اهمیتش افزوده می شود بطوری که پیش بینی می شود که تا سال 2010 درصد چشمگیری از خدمات گردشگری به شکل الکترونیکی و برمبنای اینترنت و وب ارائه شود.