به علت افزایش و ارتقا تکنولوژی و سیستم های اطلاعاتی شرکتها و سازمانهای بازرگانی و صنعتی امروزه به طور گسترده ایی قابلیت جمع آوری حجم زیادی از داده های مشتریان در یک پایگاه داده بزرگ را دارا هستند. با این وجود بینش مفید برای شناسایی و تشخیص الگوهای خرید و فروش مشتریان در این انبار داده ها، مخفی و بلااستفاده باقی مانده است. در چند سال اخیر تحقیقات و مطالعات فراوانی صورت گرفته است که با تاکید بر اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری یک فضای کاربردی گسترده و مفید برای استفاده از روشها و ابزار داده کاوی در سیستم های پشتیبان تصمیم گیری ایجاد کرده است. در این مقاله سعی بر ان است تا با ارائه چارچوبی ساده و جامع مقوله مدیریت دانش مشتری با توجه به مدیریت زنجیره تأمین و با استفاده از روشهای داده کاوی مورد بررسی قرار گیرد.