شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 965
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,707,262
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 94
کاربران حاضر: 94
بررسی تطبیقی اصول مدیریت کیفیت
چکیده:

هر چند در گذشته در تعریف کیفیت رعایت استانداردها و تولید محصول و خدمتی قابل قبول بیان می شد، اما این همه تعریف کیفیت نیست. کیفیت مفهوم وسیعی است که تمام بخش های مختلف سازمان نسبت به آن متعهد هستند و هدف آن افزایش کارائی کل مجموعه است، بطوری که مانع پدید آمدن عوامل مخل کیفیت شود و هدف نهائی آن مطابقت کامل با مشخصات مورد نیاز مشتری با حداقل هزینه برای سازمان است که منجر به افزایش رقابت می شود. از دیدگاه دکتر دمینگ کیفیت انطباق با نیازهای مشتری در حال و آینده است و دکتر جوران انطباق با اهداف را به عنوان کیفیت مطرح می کند و آقای کرازبی انطباق آن با نیازها را تعریف کیفیت می داند. در مجموع، هدف نهایی کیفیت تأمین نیازهای مشتری است. در این مقاله با مطالعه اصول مدیریت کیفیت و آشنایی با پیشگامان کیفیت گرائی سعی شده است خلاصه این اصول به صورت جدولی ارائه شود.

کلید واژه: کیفیت، انطباق با اهداف، اصول مدیریت، کیفیت گرایی
نویسنده(گان): علیرضا محمدزاده، مریم شیدفر
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.