شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 29,224
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,630,596
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 49
کاربران حاضر: 49
نقش تحلیلی شش سیگما با رویکرد باز مهندسی مجدد فرایند
چکیده:

عرصه جدید از کسب و کار تصویری از سازمان ارائه می کند که با این نگرش جدید سازمان مجموعه ای از فرایندهایی است که هدف آنها ایجاد ارزش برای مشتری است و مستلزم ایجاد ارزش برای مشتری آفرینش ارزش در خود سازمان است. برنامه ریزی سازمانی که می خواهد رویکرد فوق را دنبال کند در وهله اول ورود به حوزه سیگما هاست و در مرحله بعد طی مراحل بهبود تا رسیدن به سطح شش سیگما یعنی 3.4 خطا در یک میلیون فرصت می باشد. با گذار از سیگماهای پایین تر، به سیگماهای بالاتر کانون توجه طرحهای بهبود سازمان بر فرایندها منعطف می گردد. متدولوژی شش سیگما این امکان را به سازمان می دهد که با بهره گیری از این متدولوژی، خطای فرآیندها را به حداقل رساند. با توجه به اینکه در عصری که به سر می بریم کاربرد فناوریهای روز منجر به کارایی بیشتر چنین متدولوژیهایی می گردد، از این رو سیستم شش سیگما نیز به شکل دیجیتالی بوجود آمده و در سیستمهای مدیریت فرایند کسب و کار، کار برد دارد. در این مقاله نیز هدف مروری بر بررسی تحلیلی شش سیگما می باشد و درنهایت نقش شش سیگما در بازمهندسی مجدد فرایند به عنوان یکی از پارادایم های جدید را مورد بررسی قرار می دهیم.

کلید واژه: شش سیگما، باز مهندسی مجدد فرایند، سیستمهای مدیریت کسب و کار، شش سیگمای دیجیتالی و ...
نویسنده(گان): صدیقه رضائیان
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تولید
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.