عرصه جدید از کسب و کار تصویری از سازمان ارائه می کند که با این نگرش جدید سازمان مجموعه ای از فرایندهایی است که هدف آنها ایجاد ارزش برای مشتری است و مستلزم ایجاد ارزش برای مشتری آفرینش ارزش در خود سازمان است. برنامه ریزی سازمانی که می خواهد رویکرد فوق را دنبال کند در وهله اول ورود به حوزه سیگما هاست و در مرحله بعد طی مراحل بهبود تا رسیدن به سطح شش سیگما یعنی 3.4 خطا در یک میلیون فرصت می باشد. با گذار از سیگماهای پایین تر، به سیگماهای بالاتر کانون توجه طرحهای بهبود سازمان بر فرایندها منعطف می گردد. متدولوژی شش سیگما این امکان را به سازمان می دهد که با بهره گیری از این متدولوژی، خطای فرآیندها را به حداقل رساند. با توجه به اینکه در عصری که به سر می بریم کاربرد فناوریهای روز منجر به کارایی بیشتر چنین متدولوژیهایی می گردد، از این رو سیستم شش سیگما نیز به شکل دیجیتالی بوجود آمده و در سیستمهای مدیریت فرایند کسب و کار، کار برد دارد. در این مقاله نیز هدف مروری بر بررسی تحلیلی شش سیگما می باشد و درنهایت نقش شش سیگما در بازمهندسی مجدد فرایند به عنوان یکی از پارادایم های جدید را مورد بررسی قرار می دهیم.