شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 28,865
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,630,237
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 92
کاربران حاضر: 92
کاربرد مدیریت کیفیت جامع در موسسات آموزش عالی
چکیده:

مدیریت کیفیت جامع (TQM) فلسفه مدیریتی است که با توجه به اهدافش باعث استفاده اثر بخش از منابع مادی و انسانی سازمان می گردد. فلسفه مدیریت کیفیت جامع سازمان را در دستیابی به اهدافش یاری می رساند. اگرچه مدیریت کیفیت جامع بعد از دهه 1990 برای اهداف صنعتی تنظیم شده بود، اما صاحبنظران علمی در آموزش عالی را که فکر می کردند TQM توانایی افزایش کارایی آموزشی در دانشگاهها و دانشکده ها را دارد به خود جلب کرد. غرض از نگارش این مقاله این است که نشان دهیم آموزش عالی چگونه می تواند از مزایای  TQM سود برده و چگونه آن را بکار گیرند. این مقاله، کاربرد مدل برنامه ریزی 9 مرحله ای را پیشنهاد می کند که هر مؤسسه ای می تواند برای اجرای TQM از این مدل استفاده کند.

کلید واژه: مدیریت کیفیت جامع، آموزش عالی، دانشجویان بعنوان مشتری
نویسنده(گان): جعفر قهرمانی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.